19 יום לאחר האסון: הצעת חוק להקמת ועדת חקירה לאסון מירון

    אבי רבינא No Comments on 19 יום לאחר האסון: הצעת חוק להקמת ועדת חקירה לאסון מירון

    חברי הכנסת החרדים הגישו הצעת חוק להקמת ועדת חקירה לאסון מירון | על פי ההצעה, הוועדה תמנה 7 חברים: ראש רשות מקומית לשעבר, נציג משרד הפנים, נציג משרד הבט"פ, נציג משרד לשירותי דת, נציג הרבנות הראשית ושני נציגי ציבור שימונו בתמיכת רוב החברים

    אסון מירון צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת החרדים הניחו היום (רביעי) על שולחן הכנסת את הצעת החוק להקמת 'ועדת חקירה ציבורית לאירועי אסון הילולת הרשב"י במירון'. הצעה עליה חתומים חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני, אליהו ברוכי, ישראל אייכלר, יעקב טסלר, אוריאל בוסו ומיכאל מלכיאלי.

    על פי ההצעה, הוועדה תורכב מראש רשות מקומית לשעבר שימנה שר הפנים, בהתייעצות עם יושב ראש מרכז השלטון המקומי, והוא יהיה היושב ראש, נציג משרד הפנים שימנה שר הפנים מבין עובדי משרדו. נציג המשרד לביטחון הפנים, שימנה השר לביטחון הפנים מבין עובדי משרדו, נציג המשרד לשירותי דת, שימנה השר לשירותי דת מבין עובדי משרדו, נציג הרבנות הראשית לישראל שימנו הרבנים הראשיים לישראל, מקרב עובדי הרבנות הראשית לישראל.

    בנוסף, ישבו בוועדה שני נציגי ציבור שימונו על ידי יושב ראש הוועדה בתמיכת רוב חברי הועדה. כמו כן, חברי הוועדה יהיו, ככל הניתן, בעלי ניסיון וידע בכל הנוגע למקומות הקדושים.

    על פי ההצעה, נוסף על סמכויותיה של ועדת החקירה הציבורית לפי חוק ועדות חקירה, תהיה מוסמכת הוועדה להמליץ על האמצעים הנדרשים כדי שהאירועים בקבר הרשב"י לא יישנו, ובכלל זה המלצות בתחום התכנון והבניה והבטיחות, ובכלל זה בעת ציון יום פטירתו של הרשב"י, והכל מבלי לפגוע במעמדו של קבר הרשב"י במירון כמקום קדוש, לפי חוק השמירה על המקומות הקדושים, התשכ"ז-1967 וההיבטים ההלכתיים החלים בקבר הרשב"י במירון.

    עוד על פי ההצעה, ועדת החקירה הציבורית תחל לחקור את האירועים בקבר הרשב"י במירון תוך 30 ימים מיום תחילתו של חוק זה.

    בדברי הסבר להצעת החוק, נכתב: "ביום י"ח בסיוון התשפייא (30 באפריל 2021), יום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, אירעה טרגדיה גדולה בהר מירון, שבה מצאו את מותם עשרות אנשים ומעל מאה איש נפצעו. האסון הגדול נקבע כאסון לאומי ויום ראשון שלאחריו הוכרז על ידי הממשלה כיום אבל לאומי".

    "מקרה טראגי זה מחייב הקמת ועדת חקירה שתחקור את הסיבות שהובילו לאסון הנורא ותגיש את המלצותיה לממשלה.
    מוצע, אם כן, להקים ועדת חקירה ציבורית שתחקור את האירועים שאירעו במירון כאמור. בוועדת החקירה יהיו שבעה חברים, כשבראשה יעמוד ראש רשות מקומית לשעבר שימנה שר הפנים וכן, בין היתר, חברים שימנו השר לשירותי דת והרבנים הראשיים כדי שיושם דגש גם על ההיבטים ההלכתיים שנובעים מהיותו של קבר הרשב"י במירון מקום קדוש לפי חוק השמירה על המקומות הקדושים, התשכ"ז-1967".

    "כדי שוועדת החקירה הציבורית תוכל למלא את תפקידה באופן המיטבי ביותר, מוצע שיחולו עליה הוראות חוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968 וכי נוסף על סמכויותיה לפי אותו חוק תהיה מוסמכת ועדת החקירה הציבורית להמליץ על האמצעים הדרושים בתחום התכנון והבניה והבטיחות, ובכלל זה בעת ציון יום פטירתו של הרשב"י, כדי שהאירועים במירון לא יישנו – וכל זאת כאמור בכפוף למעמדו הייחודי של קבר הרשבייי על פי חוק השמירה על המקומות הקדושים. על מנת להגיע לחקר האמת וכדי שהמלצות הוועדה ייושמו בהקדם האפשרי, מוצע שהוועדה תחל לחקור את האירועים במירון בתוך 30 ימים מיום תחילתו של החוק".

    בסמכות הוועדה המסדרת בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) להעניק להצעת החוק פטור מחובת הנחה ולקצר את תקופת 45 הימים שנדרשים כדי להביא את החוק להצבעה במליאה.



    0 תגובות